onsdag, april 29, 2009

Köksträdgård...

I slutet av mars beställde jag diverse fröer som jag planterade i början av april. I helgen var det dags för omplantering av dessa. Jag har aldrig sått något förut, så jag hade hällt ut lite fröer i små krukor. När det väl börja ta sig hade jag inte mage att gallra bort något, så det var MASSOR med tomater som fick nytt hem i större krukor. Jag satte två små plantor i varje kruka och det blev totalt 48 st krukor med tomater. Även gurkorna planterades om (8 krukor med två i varje) och sockerärtorna (sugar snaps) fick flytta till hinkar istället.

Så med lite tur (eller otur, beroende på hur man ser det) så blir det 100 tomatplantor (Ildi, Black cherry, Tumbling tom red, Black Krim och Currant sweet pea), 16 gurkplantor (Crystal apple) och 11 sockerärtsplantor att njta av i sommar...


Black cherry


Black Krim


Currant sweet pea


Tumbling Tom red


Ildi

(Bilderna är lånade)

Inga kommentarer: