söndag, december 06, 2009

Är det inte det ena, så är det det andra...

I början av veckan upptäckte jag att datorn blivit smittad av ngt virus, vilket kanske inte var så konstigt eftersom det saknades antivirus program. Fredrik fick (som vanligt när jag får problem) göra en insats och efter ett par timmar hade han lyckats fixa datorn igen!

Jag installerade ett antivirusprogram, gjorde en genomsökning och allt var frid och fröjd tills jag fick en "påminnelse" om att jag hade viktiga windows uppdateringar att installera. Så jag installerade dessa (26 st) och sen vägrade datorn att starta upp i ngt annat än felsäkert läge... Vi (läs: Fredrik) sparade undan det viktiga vi hade på datorn och sen installerades windows 7, så nu ska den fungera iaf!!!

Mycket krångel för att jag inte orkat installera ett antivirusprogram..!

Inga kommentarer: