torsdag, december 18, 2008

Tacotårta

Har åkt på dunderförkylningen såhär lagom till jul, HUMOR! Ligga hemma i sängen och uggla med feber och huvudvärk är inte direkt det skojigaste jag vet, men finns inte så mkt att göra åt det. Måste ju hinna bli frisk innan jul!

Som tur är så är jag nästan klar med alla julklappar, har sådär 4-5 st kvar, men eftersom jag vet vad jag ska köpa så ska det inte vara några större problem...

Idag stog det tacotårta på menyn, hade varit ännu godare med en sallad till men det fick gå bra ändå!



400 g köttfärs
1 msk smör
1 påse tacokryddmix
1 liten burk majs
3 tomater
1 paprika
1 gul lök
1 liten burk tacosås
50 g riven ost (eller mer)
5 tortillas (santa maria, medium)

- Sätt ugnen på 225 grader
- Stek köttfärsen i smöret, tillsätt kryddmixen och lite vatten
- Hacka tomater, paprika och lök. Tillsätt i köttfärsen tillsammans med majsen. Låt värmas i ca 5 min. Tillsätt tacosås och låt allt bli varmt.
- Lägg ett tortillasbröd i botten av en form (jag brukar använda pajform), lägg på ett lager av köttfärsen (tillsätt gärna lite riven ost), på med ett tortillabröd osv. Avsluta med ett lager av köttfärs och strö över osten.
- Ställ in tårtan i ugnen, ca 15 min

Servera med en god sallad och lite creme fraich!

Inga kommentarer: